به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۹۸
۴۸۱۸
تعداد بازدید: ۶۳۴
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
در روز‌هایی که موضوع مهم وزنه‌برداری، کوچ پریسا جهانفکریان و پناهندگی یکتا جمالی است، یک موضوع در رسانه‌ها مورد بحث قرار گرفته که پاسخ کاملا روشنی دارد و قطعا از درجه اهمیتی برخوردار نیست.

به گزارش میدان، بعد از رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو بود که استارت وزنه‌برداری بانوان در ایران خورده شد. دورانی نسبتا طولانی در خصوص تایید لباس وزنه‌برداران زن ابتدا در ایران و سپس از سوی فدراسیون جهانی طی شد تا دختران ایرانی که چندین دهه از همتایان زن خود در دیگر کشور‌ها در این رشته عقب بودند، کار را با رکورد‌های بسیار پایین شروع کنند.


سرعت رشد دختران، اما بالا بود، درحالیکه کسی فکرش را نمی‌کرد کمتر از ۸ سال برای رسیدن به سکو طی شود، اما دختران خیلی زود استعداد ذاتی خود را نشان داده و حتی در همان نسل اول هم موفقیت‌هایی هرچند کوچک به دست آمد.


اولین زنی که موفق شد رنگ مدال را در وزنه‌برداری بانوان ببیند، سیده الهام حسینی بود، دختری از نسل اول وزنه‌برداری بانوان، کسی که از رده سنی بزرگسالان کارش را استارت زده بود، اما مدالی که او گرفت در یک تورنمنت بین‌المللی بود و مدالی رسمی محسوب نمی‌شد. او ۲۵ آبان ۹۸ در جام نعیم سلیمان اوغلوی ترکیه که گزینشی المپیک هم محسوب می‌شد در حرکت یک ضرب با ۸۸ کیلوگرم، در دو ضرب با ١١٠ کیلوگرم و در مجموع ١٩٨ کیلوگرم رده سوم رقابت‌ها را به خود اختصاص داده و با برنز عنوان اولین مدال‌آور وزنه‌برداری بانوان را به خود اختصاص داد.

 


او در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا هم بهترین عنوان تیم سه نفره که یکتا جمالی و پوپک بسامی نیز در آن عضویت داشتند را با عنوان پنجمی از آن خود کرد، مدالش در ترکیه هرچند ارزشمند بود، اما حقیقت این است که یکتا جمالی اولین مدال رسمی تاریخ وزنه‌برداری ایران را به دست آورد.

 

او سال گذشته در مسابقات جوانان جهان مدال برنز یک‌ضرب، دوضرب و مجموع را از آن خود کرد و این اولین مدال رسمی وزنه‌برداری زنان ایران در جهان بود؛ بنابراین در روز‌هایی که موضوع پناهندگی یکتا جمالی و مهاجرت پریسا جهانفکریان موضوع بسیار مهم و غم‌انگیز وزنه‌برداری و ورزش ایران است، در روایت موضوعی کم اهمیت هم اشتباهاتی صورت گرفته است. قطع به یقین اولین مدال‌آور زن وزنه‌برداری ایران، یکتا جمالی محسوب می‌شود که مدال جهانی گرفته است.

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۶۶