به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۹۱۳
۳۴۹۰
تعداد بازدید: ۵۸۶
دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
سرپرست مدیرعاملی باشگاه ماشین سازی در گفت و گویی ادعایی را درباره واگذاری دو باشگاه تبریزی به مس مطرح کرد کهبه ابهامات موجود دامن زده است.

به گزارش میدان، میثم مصائبی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه ماشین سازی در یکی از برنامه‌های شبکه استانی آذربایجان شرقی مطالبی را مطرح کرده که به برخی حواشی درباره واگذاری دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی دامن زده است.

او در صحبت‌های خود مدعی شده "انتقال دو باشگاه به مس سونگون به صورت زیر پوستی منتفی شده است". این صحبت‌ها در شرایطی به میان آمده که هیچ خبر موثقی در این باره در دسترس نیست، اما منابع آگاه ادعای مدیر پر حاشیه باشگاه ماشین سازی را رد می‌کنند.

در حال حاضر اختلافاتی در خصوص واگذاری دو باشگاه به شرکت ملی مس وجود دارد و کرمانی‌ها بر این عقیده هستند این انتقال به دلیل منبع تغذیه یکسان غیر قانونی خواهد بود، اما نمایندگان آذربایجان شرقی و مسئولان مربوطه دیگر مدعی شده اند با استقلال "مجتمع مس سونگون ورزقان" این مشکل مرتفع خواهد شد.


داستان استقلال صنایع مس آذربایجان


قضیه از این قرار است؛ در سال ۱۳۵۵ و در پی تصویب قانون تاسیس شرکت ملی مس ایران، شرکت ملی مس سرچشمه به شرکت ملی صنایع مس ایران تغییر نام می‌دهد که طی آن تمامی فعالیت‌های صنایع مس کشور ار وظایف قانونی شرکت ملی مس ایران به شمار می‌رود و مس سونگون نیز زیر مجموعه این شرکت است.


حال اختلافات نمایندگان استان‌های آذربایجان شرقی و کرمان نیز بر همین موضوع است، اما این ادعا که مس سونگون به صورت شرکتی مستقل از شرکت ملی مس ایران فعالیت خواهد کرد نیز احتمالا جزو پروسه‌های زمان بر خواهد بود که مشخص نیست چه زمانی ابهاماتش بر طرف می‌شود.


موضوعی که در حال حاضر عیان است، اگر انتقال تراکتور و ماشین سازی به مس سونگون قطعی شود بنابراین باشگاه مس کرمان و تراکتور از یک منبع تغذیه خواهند کرد. هر چند مدیر عامل و اعضای هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و مس سونگون با یکدیگر متفاوت است، اما طبق آمار روزنامه رسمی کشور از شرکت مس ورزقان به عنوان " شرکت تعاونی خاص" کارکنان معدن مس سونگون یاد و از شرکت ملی مس ایران "سهامی عام" نامبرده شده است. از این رو مس سونگون هنوز زیر مجموعه شرکت ملی مس ایران به شمار می‌رود و با یک جست و جوی ساده نیز می‌توان به این مهم پی برد.


اما دعوای استقلال شرکت ملی مس ایران و مس ورزقان به امروز و دیروز برنمی گردد و بیش از یک دهه است که نمایندگان استان آذربایجان شرقی در صدد هستند تا این شرکت را به استقلال کامل برسانند. طی چند ماه گذشته و پیش از بحث واگذاری دو باشگاه به مس سونگون، نیز نمایندگان بار‌ها اعتراض خود را ابراز داشته اند و علاوه بر نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی چند سالی است نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم صدای اعتراض خود را بلند کرده اند.


پزشکیان، نماینده آذربایجان شرقی در مجلس یازدهم شورای اسلامی در شهریور امسال اینگونه گفته است: تنها آلودگی مس سونگون به آذربایجان می‌رسد. انگار معادن کشور، ارث پدری برخی افراد است که برای دلخواه خود هزینه می‌کنند، اما نوبت به ما که می‌رسد زبان اعتراض باز می‌کنند! ما در خصوص انتقال پول‌های شرکت مس سونگون به استان قصور کرده‌ایم، اما این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.


اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در آبانماه سال ۹۵ در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در مجتمع مس سونگون برگزار شد، ابراز داشته است: یکی از خواسته‌های ما از وزارت صنعت، معدن و تجارت، استقلال شرکت مس آذربایجان بوده و مراحل قانونی در این خصوص پیگیری شده است. امروز برای کوچک‌ترین موضوع در مس سونگون باید با شرکت ملی مس هماهنگی شود، در حالی که مس سونگون باید از حالت یک پروژه خارج شده و به یک شرکت مستقل تبدیل شود.


در سوی دیگر دیماه سال ۹۲ بود که مدیرعامل شرکت وقت مس در مراسم معرفی نخستین مدیرعامل شرکت مس آذربایجان گفت: صنعت مس آذربایجان در طی چندین سال گذشته زیر مجموعه شرکت مس ایران به فعالیت می‌پرداخت که به منظور تسریع در انجام فعالیت‌های خود به استقلال رسید.


داستان استقلال مس سونگون سر درازی دارد و  وزارت ورزش، صمت و مجلس شورای اسلامی برای واگذاری تراکتور و ماشین سازی به شرکت ملی مس ایران تصمیمی عجولانه بوده است چرا که به نظر می‌رسد این واگذاری به اندازه کافی از نظر قوانین حاکم بر فوتبال کارشناسی نشده و حالا نیز مسئولان تصمیم گیرنده در این میان گیر افتاده اند.


واگذاری؛ تصمیم عجولانه

با همین مرور ساده متوجه خواهیم شد دردسر‌هایی در مسیر واگذاری تراکتور و ماشین سازی به مس سونگون وجود دارد و ابهامات فراتر از آن است که بتوان به سادگی از آن‌ها عبور کرد.


از نکات دیگری که می‌توان درباره این واگذاری عجولانه به آن اشاره کرد از دست رفتن زمان طلایی برای تراکتور است؛ در حالی که محمدرضا زنوزی، مالک وقت باشگاه تراکتور مجاب به پرداخت مطالبات باشگاه برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی بود، حالا زمان در حال از دست رفتن است و نه تکلیف زنوزی مشخص شده نه شرکت ملی مس به طور کامل خود را وارد مهلکه کرده است.


در سوی دیگر مسئولان مس سونگون ابراز داشته اند منابع مالی را برای پرداخت مطالبات دو باشگاه ماشین سازی و تراکتور در اختیار قرار خواهند داد، اما پول‌ها در اختیار مدیرانی که دو باشگاه را با این دردسر رو به رو کرده اند قرار نمی‌گیرد.


در نهایت واگذاری دو باشگاه ماشین سازی و تراکتور فعلا "مثنوی هفتاد من" است که باید دید چه زمان به طور کامل درباره آن شفاف سازی می‌شود و دعوا‌ها خاتمه پیدا می‌کند تا تراکتور بتواند خود را برای نیم فصل دوم به گونه‌ای شایسته آماده کند.

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۹۴