به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۹۰۲
۲۸۶۲
تعداد بازدید: ۲۶۶۴
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۹
با توجه به تبلیغات گسترده قطری‌ها، این تصور به وجود آمده که این تورنمنت تازه تاسیس و آزمایشی است اما بر خلاف تصورات، عرب کاپ پیشینه‌ای 58 ساله دارد.

به گزارش میدان، دور گروهی عرب کاپ 2021 امشب به پایان می‌رسد و هشت تیم برتر دور گروهی، از روز 10 دسامبر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. رقابتی جذاب به عنوان پیش درآمدی بر جام جهانی که تا کنون حضور تیم‌های قطر، عمان، تونس و امارات در یک طرف جدول دور یک چهارم نهایی قطعی شده و به احتمال فراوان، مراکش، مصر، الجزایر و یک تیم دیگر نیز امشب راهی جمع هشت تیم برتر خواهند شد.

 

اما تبلیغات گسترده رسانه‌ای برای این تورنمنت، باعث شده تاریخچه عرب کاپ، نادیده گرفته شود. صد البته که هرگز نمی‌توان امکانات بی‌نظیر قطری‌ها در عرصه جهانی شدن را نادیده گرفت و با صرف نظر از اتهامات حقوق بشر به این کشور، می‌توان گفت سال آینده، قادر خواهیم بود پر امکانات ترین جام جهانی تاریخ را در همسایگی خلیج فارس ببینیم. جام جهانی که قطر، گوشه‌ای از امکانات مورد استفاده‌اش در آن را هم اکنون طی تورنمنتی کمتر شناخته شده در فوتبال جهان، به رخِ ابر قدرت‌ها می‌کشد.

 

عرب کاپ یا به عبارتی دیگر "مسابقات قهرمانی جام ملت‌های جهان عرب"، از سال 1963 تا کنون برگزار شده که طی هیچ دوره‌ای، نه چنان امکانات بی‌نظیری استفاده شده و نه این حجم از تبلیغات به چشم آمده است. جالب است بدانید این دوره، اولین دوره‌ای است که مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی فوتبال برگزار می‌شود و فیفا، مسئولیت برگزاری آن را بر عهده گرفته است. تا پیش از این، اتحادیه فوتبال کشورهای عربی مسئول برگزاری تورنمنت مذکور بود.

 

عرب کاپ 2021، تاریخ 58 ساله‌ای که قربانیِ پروپاگاندا شد

 

ایده برگزاری این تورنمنت، ابتدا در سال 1957 توسط ناصيف مجدلاني، روزنامه نگار لبنانی داده شد و 6 سال بعد، اولین دوره این مسابقات، سال 1963 به میزبانی بیروت برگزار شد که در نهایت، تونس به عنوان قهرمانی رسید. دو دوره دیگر از این تورنمنت در سال‌های 1964 و 1966 برگزار شد که کویت و عراق، به ترتیب وظیفه میزبانی را بر عهده داشتند. جام قهرمانی هر دو دوره را عراقی‌ها بالای سر بردند.

 

پس از قهرمانی عراق، این تورنمنت با وقفه‌ای به مدت حدوداً دو دهه مواجه شد و سپس در دهه 80، عرب کاپ مجدداً به تقویم مسابقات فوتبال در جهان عرب بازگشت. برنامه چهارمین دوره از این مسابقات، برای سال 1982 ریخته شده بود اما جنگ لبنان، رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین، تمامی برنامه‌ها را به هم ریخت.

 

عرب کاپ 2021، تاریخ 58 ساله‌ای که قربانیِ پروپاگاندا شد

 

سرانجام، در سال 1985 چهارمین دوره این مسابقات به میزبانی عربستان سعودی برگزار شد و باز هم عراق، جام قهرمانی را بالای سر برد. 1988، اردن میزبانی را بر عهده گرفت و باز هم یک نام تکراری به عنوان تیم قهرمان بر سر زبان‌ها افتاد. نوار قهرمانی‌های متوالی عراق را سرانجام مصر پاره کرد و قهرمانی در دو دوره متوالی هفتم و هشتم، سهم عربستان سعودی شد. قطر، میزبان عرب کاپ 1998 بود اما تفاوت سطح امکانات و کیفیت برگزاری مسابقات در دو مرتبه میزبانی قطر، از زمین تا آسمان است.

 

سال 2009، به سبب نبود اسپانسر برای برگزاری مسابقات، نهمین دوره از این تورنمنت برگزار نشد و سال 2012، عربستان سعودی میزبانی را بر عهده گرفت. اکنون نیز قطر برای دومین مرتبه میزبانی از مسابقات را بر عهده دارد و مراکش، مدافع عنوان قهرمانی است. تیمی که صعودش به دور بعد قطعی شده و برای صدر نشینی در گروه c، امشب از ساعت 18:30 به مصاف عربستان سعودی می‌رود.

 

عرب کاپ 2021، تاریخ 58 ساله‌ای که قربانیِ پروپاگاندا شد

 

قطر نیز شانس اول قهرمانی به حساب می‌آید اما برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی، باید از سد امارات بگذرد. لذتِ تماشای این مسابقات در چنین سطح بالایی از امکانات را از دست ندهید.

 

عرب کاپ 2021، تاریخ 58 ساله‌ای که قربانیِ پروپاگاندا شد

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۷۴