- صفحه اصلی
- فوتبال ایران
- کشتی و وزنهبرداری
- توپ و تور
- رزمی
- ورزش زنان
- سایر ورزشها
- ورزش جهان
- چند رسانه ای
شاهین بیانی، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار میدان، برای ارزیابی عملکرد بازیکنان کشورمان در دیدار برابر بلژیک اظهار کرد: هدف اصلی کادر فنی و بازیکنان این بود که با یک بازی بسته و دفاعی، روی ضدحملهها حساب کنند و حداقل یک امتیاز از این مسابقه بگیرند. به نظرم تیم به این هدف رسید و عملکرد قابل قبولی داشت.
او با اشاره به اخراج بازیکن بلژیک و شرایطی که برای ایران ایجاد شد، افزود: بعد از ۱۰ نفره شدن بلژیک، میشد فشار بیشتری روی حریف وارد کرد و از موقعیتها بهتر استفاده کرد. اگر تعداد نفرات بیشتری در ضدحملهها حضور داشتند، حتی گرفتن سه امتیاز هم دور از دسترس نبود.
بیانی همچنین ادامه داد: برای صعود از گروه G تیم ملی نیاز به یک پیروزی داشت و این فرصت میتوانست در دیدار برابر نیوزیلند یا بلژیک به دست بیاید؛ با این حال، حالا که کار به بازی با مصر رسیده، باید با همان برنامه دفاعی و ضدحملهای اما با دقت و نفرات بیشتر در فاز انتقال وارد میدان شد.
این پیشکسوت فوتبال ایران درباره دیدار پیشرو مقابل مصر نیز گفت: به نظر میرسد ایران برابر مصر هم مانند بازی با بلژیک با رویکردی بسته و محتاطانه بازی کند و بیشتر به ضدحمله دل ببندد. در چنین شرایطی، تیم ملی باید از فضاهای ایجادشده استفاده کند و با هماهنگی بیشتر در حملات سریع، شانس خود را برای پیروزی افزایش دهد.
بیانی در پایان تأکید کرد: اگر تیم ملی در ضدحملهها با نفرات بیشتری شرکت کند، حتی میتواند به سه امتیاز این مسابقه برسد و شانس صعود یا حتی صدرنشینی در گروه را زنده نگه دارد.