- صفحه اصلی
- فوتبال ایران
- کشتی و وزنهبرداری
- توپ و تور
- رزمی
- ورزش زنان
- سایر ورزشها
- ورزش جهان
- چند رسانه ای
مصطفی کارخانه، کارشناس والیبال در گفتوگو با خبرنگار میدان درخصوص عملکرد تیم ملی والیبال ایران، اظهار داشت: به نظرم تیم نسبت به هفته قبل شرایط بهتری پیدا کرده و بازی به بازی روند رو به رشدی را طی میکند، اما هنوز در بعضی بخشها نیاز به کار بیشتری وجود دارد.
وی ادامه داد: مقابل تیمهای بزرگی مثل فرانسه و ژاپن بازی کردیم و چیزی که مشخص بود این است که تیم در دو ست ابتدایی آن کیفیت واقعی خودش را نشان نمیدهد اما از ست سوم به بعد کاملا به بازی برمیگردد. این مسئله نشان میدهد تیم از نظر فنی و شخصیتی ظرفیت بالایی دارد.
کارخانه درباره دلیل عقب افتادن تیم در جریان مسابقات گفت: بخش مهمی از این اتفاق به خطاهای فردی برمیگردد. وقتی اشتباهات پشت سر هم تکرار میشود، روی روند بازی اثر میگذارد و در نهایت نتیجه را تغییر میدهد. در این سطح از مسابقات جزئیات تعیینکننده هستند.
وی افزود: اینکه تیم بتواند از دو ست عقبماندگی به مسابقه برگردد اتفاق کوچکی نیست و ارزش زیادی دارد، اما نباید شرایط به سمتی برود که همیشه مجبور به جبران باشیم. وقتی توان گرفتن ست از تیمهای بزرگ را داریم باید از ابتدای مسابقه با تمرکز بیشتری بازی کنیم.
کارشناس والیبال ایران همچنین درباره شرایط کلی تیم ملی عنوان کرد: تیم جوانی داریم و طبیعی است که برای رسیدن به ثبات به زمان و تجربه بیشتری احتیاج داشته باشد. در کنار نتیجه گرفتن باید روند پیشرفت تیم را هم ببینیم. درحال حاضر بیشتر از هر چیزی تیم ملی به حمایت نیاز دارد. نقد باید باشد اما منصفانه و امیدوارم در بازیهای آینده شرایط تیم بهتر شود و نتایج بهتری رقم بخورد.