- صفحه اصلی
- فوتبال ایران
- کشتی و وزنهبرداری
- توپ و تور
- رزمی
- ورزش زنان
- سایر ورزشها
- ورزش جهان
- چند رسانه ای
رسول کربکندی در گفتوگو با خبرنگار میدان در مورد دیدار ایران و بلژیک که با تساوی بدون گل همراه شد، اظهار داشت: در جدال با بلژیک، نمایشی متفاوت داشتیم. اشتباهات و شکل کاری که مقابل نیوزلند داشتیم را در این مسابقه، انجام ندادیم. کادرفنی بلژیک را به خوبی آنالیز کرده بود و این موضوع را در زمین بازی مشاهده کردید. بچهها تمامی روزنههایی که به دفاع ما ختم میشد را بر خلاف بازی با نیوزلند، هافبکهای بسته بودند. ناگفته نماند که بلژیک هم نامش بزرگتر از خودش بود.
وی ادامه داد: بلژیک بر خلاف نظر اکثر کارشناسان، تیم قدرتمندی از خود نشان نداد. ضمن اینکه بازیکنان تیم ملی با غیرت بازی کردند و تمامی آنها بدون اشتباه کار کردند. بلژیک تیمی پر اشتباه بود، اما هر ۲ تیم موقعیتهایی برای برد داشتند و شانس خود را امتحان کردند.
کربکندی افزود: کورتوا دروازه بلژیک، آنها را نجات داد که از ما گل نخورند. اگر کمی دقت بیشتری داشتیم و از همان چند موقعیتی که خلق کردیم استفاده میکردیم، برنده بازی میشدیم. بلژیک چندین موقعیت خوب داشت، اما بوی گل نمیداد و بیشتر آنها در خط هافبک خوب کار کردند و چندین پاس خوب به لوکاکو دادند. شکل بازی ما به گونهای بود که بلژیک پس از اخراج بازیکن خود، دیگر نمیتوانست گلی به ثمر برساند.
وی اشاره کرد: ما میتوانستیم از ۱۰ نفره شدن آنها استفاده کنیم، اما باز هم میگویم عجول بودیم و دقت کافی را نداشتیم. کاملا یک بازی متفاوت را به نمایش گذاشتیم. وقتی تیم ملی بد است فنی میگویم بد بوده، اما مقابل بلژیک باید انصاف را در نظر گرفت و بگوییم که نمایش شایستهای داشتیم. از لحاظ روحی و روانی، انسجام تیمی و تعصبی باید داشته باشند؛ کاملا روی این موضوعات کار شده بود و به همه بازیکنان خسته نباشید میگویم.
کارشناس فوتبال کشورمان درباره شانس کسب برتری مقابل مصر و صعود به مرحله حذفی مسابقات گفت: گروه بسیار پیچیده شد و امتیاز تیمها به یکدیگر نزدیک است. شانس زیادی برای صعود داریم؛ ما حتی اگر مقابل این تیم به نتیجه تساوی دست یابیم، باز هم میتوانیم به دور حذفی راه پیدا کنیم. اگر از گروهمان صعود کنیم، یک جهش خوب برای فوتبال کشورمان است و کمی انتقادات از روی دوش قلعهنویی برداشته میشود. فکرمیکنم میتوانیم مصر را شکست دهیم و به دور حذفی برویم.