کد خبر : ۲۶۲۷۰
۱۱:۴۵

۱۴۰۵/۰۴/۰۱

فنونی‌زاده: اگر بیرانوند نبود، قطعا از بلژیک شکست می‌خوردیم / با یک بازی منطقی، می‌توانیم مصر را مغلوب کنیم

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: قطع به یقین می‌گویم که اگر بیرانوند را درون دروازه نداشتیم، بلژیک ما را شکست می‌داد.
بیرانوند

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار میدان در مورد تساوی ارزشمند تیم ملی مقابل بلژیک اظهار داشت: طبیعی بود که مقابل این تیم دفاعی بازی کنیم. وقتی بلژیک حمله همه تیم در لاک دفاع فرو می‌رفت و بازیکنان وظایف خود را به خوبی انجام دادند. سعید عزت اللهی و قدوس، به خوبی وسط زمین را کنترل کرده بودند و زیاد موقعیت خطرناک به بلژیک را ندادند. به خوبی توانستیم تروسارد و لوکاکو را مهار کنیم و دیدید که این ۲ بازیکن بازی همیشگی خود را انجام ندادند.

وی درباره درخشش بیرانوند در این مسابقه افزود: او یکی از بهترین بازی‌های عمر خود را به نمایش گذاشت. قطع به یقین می‌گویم اگر بیرو درون دروازه ما قرار نداشت، از بلژیک شکست می‌خوردیم. داشتن او در تیم ملی برای ما نعمت است و باید از این جهت خدارا شاکر باشیم. پس از مسابقه مربیان و برخی بازیکنان بزرگ دنیا عملکرد او را تحسین کردند و جا دارد به علیرضا خسته نباشید که بسیار با غیرت بازی کرد و برای پیراهن کشورش جنگید.

وی افزود: قلعه‌نویی ارنج تیمی را به خوبی چید و فیکس شدن صالح حردانی، به نفع ما شد؛ زیر را وی سرعتی است و در چندین صحنه تروسارد و دیگر بازیکنان بلژیک را مهار کرد. در بحث دفاع هم عملکرد قابل تحسینی داشتیم و کنعانی‌زادگان و شجاع، بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند و با جان و دل بازی کردند.

فنونی‌زاده در ادامه گفت: ما خوب دفاع کردیم و یاد بازی با پرتغال و اسپانیا زمانی که کیروش مربی بود افتادم که چقدر بازیکنان با غیرت بازی کردند. اگر در اینجوری مسابقات، باز و هجومی بازی کنید مثل جدال با انگلیس ۶ گل می‌خوریم. به بچه‌ها خسته نباشید می‌گویم. تیم بلژیک عصبی بازی کرد و البته این نکته را نباید فراموش کرد که نبود دوکو به نفع ما شد.

وی در پاسخ به این سوال که می‌توانیم مصر را شکست داده و به مرحله بعدی راه پیدا کنیم، گفت: مسابقه این تیم مقابل نیوزلند را تماشا کردم و بی تعارف بگویم بهترین تیم گروه هستند. ما باید در جدال با مصر، همین حالت تدافعی را داشته باشیم و منطقی بازی کنیم. می‌توانیم روی ضد حملات به مصر ضربه بزنیم. مقابل مصر باید به آب و آتش بزنیم تا برنده از زمین مسابقه خارج شویم. ما جزو تیم‌هایی هستیم که روی ضربات ایستگاهی برنامه داریم و این نقطه قوت ما است. امیدوارم بتوانیم مصرا شکست داده و صعود کنیم.


گزارش خطا

ارسال نظر
captcha