به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۹۸
۴۶۹۸
تعداد بازدید: ۱۰۱۱
سه‌شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
در گذشته جامی به نام دو قهرمان بزرگ تاریخ کشتی ایران در استان مازندران برگزار می‌شد که این روز‌ها نام جام تنها برگرفته از نام یکی از دو طلایی المپیک است.

به گزارش میدان، در دوره‌های گذشته به همت هیات‌های کشتی و ادارات کل ورزش استان مازندران جامی به نام امامعلی حبیبی و عبدالله موحد در این استان برگزار می‌شد. امامعلی حبیبی نخستین طلایی تاریخ ورزش و کشتی ایران در بازی‌های المپیک است. او پیش از جهان‌پهلوان غلامرضا تختی در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن در وزن ۶۷ کیلوگرم صاحب نشان طلا شد.


این قهرمان بزرگ که اکنون ۹۱ سالگی‌اش را در زادگاهش بابل پشت سر می‌گذارد، سه نشان طلای جهانی و طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو را هم در کارنامه دارد. عبدالله موحد نیز بعد از امامعلی حبیبی و غلامرضا تختی که در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن طلایی شده بودند، سومین طلای کشتی ایران در المپیک را سال ۱۹۶۸ در مکزیکوسیتی به خود اختصاص داد.


افتخار بزرگی که موحد از آن خود و کشتی ایران کرد، متوالی بودن طلا‌های جهانی و المپیکش هست. هرچند حمید سوریان با ۷ طلای جهانی و المپیک رکورد ۶ طلای موحد را شکست اما عبدالله موحد اردبیلی، که در بابلسر متولد شده است، از سال ۱۹۶۵ در منچستر تا ۱۹۷۰ در ادمونتون ۶ طلای متوالی را به دست آورد که این افتخاری است که در ورزش ایران دست نخورده باقی مانده است.


به خاطر جایگاه دو قهرمان و ارزش مدال‌های‌شان مازندرانی‌ها همیشه به دنبال برگزاری جامی در خور نام آن‌ها بوده‌اند، اما امسال این جام تنها به اسم عبدالله موحد برگزار می‌شود و خبری از نام امامعلی حبیبی نیست. پیکار‌های بین‌المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد روز‌های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در شهر آمل استان مازندران برگزار می‌شود. گفته شده جام دیگری با نام امامعلی حبیبی برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۶۸