به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۷۷
۴۵۴۰
تعداد بازدید: ۵۹۵
چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۲
رئیس کمیته ملی المپیک روسیه گفته است که آن‌ها قصد پایان دادن حضور خود در مسابقات اروپایی هستند، اگر این اتفاق رخ دهد، در رشته کشتی دیگر ایران قدرت شماره یک قاره آسیا نخواهد بود.

به گزارش میدان، ظاهرا جهت‌گیری‌های سیایی این‌بار هم روی ورزش اثر خودش را خواهد داشت. نزاعی که روسیه در مسئله اوکراین با غرب پیدا کرده، بار دیگر این بحث را به میان آورده که این کشور از این پس در سطح آسیا در رقابت‌های قاره‌ای شرکت کند.


البته هنوز در این خصوص چیزی قطعی و نهایی نشده، اما راشاتودی به تازگی از سوی استانیسلاو پوزدنیاکوف رئیس کمیته المپیک روسیه اعلام کرده که «باید به خاطر روس‌هراسی که غرب را فرا گرفته است از اروپا دور شده و به آسیا نزدیک شد... من آماده هستم که از چنین رویکردی حمایت کنم.»


راشاتودی همچنین خبر داده که به تازگی فدراسیون شطرنج روسیه روند پایان دادن به همکاری خود با مقامات اروپایی شطرنج را آغاز کرده و به دنبال پیوستن به کنفدراسیون آسیایی است. اگر این اتفاق در سال‌های پیش رو عملی شود، از دو بُعد در کشتی می‎شود به موضوع نگاه کرد. نگاه اول اینکه، کشتی ایران اگر با تیم اولش در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند، معمولا با مشکلی جدی برای قهرمانی مواجه نیست و می‌تواند به راحتی عنوان قهرمانی قاره را از آن خود کند.


حتی گاهی با تیم دوم ایران نیز این اتفاق رخ می‌دهد و ایران قدرت بلامنازع کشتی آسیاست. حضور روس‌ها این جایگاه را از بین خواهد برد و باتوجه به اینکه آن‌ها فاصله زیادی با کشتی ایران در همه رده‌ه‌های سنگی گرفته‌اند، بی‌شک اگر ورزش روسیه به آسیا بیاید، کشتی نمی‌تواند همچون قبل قهرمانی قاره را به خود اختصاص دهد.


ایران سال گذشته که سال خوبی برای کشتی کشورمان بود، در مسابقات جهانی نروژ در رده سنی بزرگسالان، در هر دو رشته آزاد و فرنگی بعد از روس‌ها قرار گرفت. تنها در رده سنی جوانان قهرمان جهان شدیم و روس‌ها را پشت سر گذاشتیم.


اما از بُعد دیگر، قطعا حضور روس‌ها در آسیا، سطح کشتی قاره را بالا خواهد کشید و به این شکل کشتی‌گیران کشورمان رویارویی بیشتری با حریفان مستقیم خود در طول سال خواهند داشت. درواقع این یک میدان و فرصت تدارکاتی خوب پیش از جهانی در همه رده‌های سنی خواهد بود که در اختیار کشتی‌گیران قرار می‌گیرد.

 

ضمن اینکه با توجه به کیفیت غیرقابل مقایسه مسابقات قاره‌ای کشتی در آسیا و اروپا، اگر روس‌ها به آسیا بیایند، قطعا مدال آسیایی نیز از ارزش بیشتری برخوردار خواهد شد.

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۴۵