به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۷۸
۴۳۷۳
تعداد بازدید: ۷۹۵
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۱
باشگاه‌های حاضر در فوتبال قطر شرایط خاصی دارند.

به گزارش میدان، چند سالی است که لیگ ستارگان قطر از لحاظ امکانات، پرداخت مالی و حتی کیفیت تبدیل به یکی از لیگ‌های خوب فوتبال آسیا شده است و تقریباً تمام آیتم‌های لازم را برای حرفه‌ای بودن یک لیگ را در اختیار دارد. یکی از مسائلی که کنفدراسیون فوتبال آسیا روی آن بسیار تاکید دارد بحث دولتی نبودن تیم‌ها در لیگ‌های تحت نظرش و همچنین لیگ قهرمانان آسیاست؛ مسئله‌ای که یکی از عوامل مهم در حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بود.


نکته جالب اینجاست که در فوتبال قطر چیزی به اسم تیم خصوصی وجود ندارد و رسماً همه تیم‌ها از دولت تغذیه می‌شوند اما در ظاهر تمام تیم‌ها خصوصی هستند. در کشوری مثل امارات تمام تیم‌های فوتبال به دست افراد و شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند اما در قطر اینطور نیست.


شاید برای شما جالب باشد که بدانید قسمت اعظمی از بودجه باشگاه‌های قطری از سوی دولت تامین می‌شود. به این صورت تیم‌ها با توجه به رتبه‌ای که در لیگ کسب می‌کنند از طرف دولت بودجه خود را می‌گیرند. دولت این مبلغ را به حساب فدراسیون فوتبال قطر و فدراسیون فوتبال قطر به حساب باشگاه‌ها واریز می‌کنند. در این صورت قسمت کمی از بودجه تیم‌ها هم از طریق اسپانسر‌ها تامین می‌شود.


برای مثال تیم‌هایی مانند السد و الدحیل که در سال‌های گذشته قهرمان و نایب قهرمان قطر شدند نسبت به تیم‌های دیگر بودجه بسیار بیشتری را از دولت می‌گیرند.

 

ساز و کار هم این طور است که برای مثال باشگاه السد بودجه ۲۰ میلیون دلاری دارد که تحت نظر فدراسیون فوتبال قطر خرج می‌شود یعنی مثلاً باشگاه السد اعلام می‌کند که فلان بازیکن یا مربی را می‌خواهد با فلان قیمت جذب کند و این مبلغ از طرف فدراسیون فوتبال قطر و از محل بودجه باشگاه السد پرداخت می‌شود.


با وجود تمام این موارد در ظاهر باشگاه‌ها خصوصی هستند و به دست مدیران خصوصی اداره می‌شوند اما در عمل چیز دیگری اتفاق می‌افتد و اکثر بودجه باشگاه‌ها از طریقی که اعلام شد تامین می‌شود. نکته جالب اینجاست که اسپانسر‌ها بر خلاف ظاهر نقش کمی در تامین بودجه تیم‌ها دارند. برای مثال اسپانسر باشگاه الاهلی قطر قسمتی از مبلغ قرارداد محمدحسین کنعانی‌زادگان را تقبل کرده است و اینطور نیست که قسمت اعظمی از بودجه را اسپانسر تامین کند.


این نشان می‌دهد که می‌شود با یک برنامه ریزی درست حتی تحت حمایت دولت، لیگی مثل لیگ ستارگان قطر را اداره کرد و البته شرایط را طوری رقم زد که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هم تاکید داشته باشند که باشگاه‌ها در لیگ قطر به صورت خصوصی اداره می‌شوند نه دولتی.

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۴۵