به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۵۵
۴۲۳۲
تعداد بازدید: ۹۳۴
دوشنبه ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴
دیدار تیم ملی ایران مقابل لبنان بدون حضور تماشاگران زن برگزار خواهد شد.

به گزارش میدان، روز سه شنبه، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی به مصاف لبنان خواهد رفت. تیم ملی ایران با وجود قطعی شدن صعود به جام جهانی اما پنجشنبه شب هفته گذشته در دیدار مقابل کره جنوبی با هدایت دراگان اسکوچیچ برای اولین بار طعم شکست را چشید.

 

نکته قابل توجه درباره بازی سه شنبه مقابل لبنان این است که مسوولان فدراسیون فوتبال ایران، شهر مشهد و ورزشگاه امام رضا(ع) را به عنوان محل برگزاری بازی انتخاب کرده‌اند و برای معدود دفعاتی است که بازی تیم ملی ایران خارج از تهران برگزار می‌شود.

 

در شرایطی که قرار بود این بازی به دلیل شرایط کرونایی نامناسب شهر مشهد بدون حضور تماشاگران برگزار شود اما اعلام شد که این بازی با حضور ۸ هزار نفری تماشاگران برگزار خواهد شد. درحالی که در روزهای گذشته وضعیت حضور تماشاگران هنوز مشخص نشده بود، به طور قطعی اعلام شد که با وجود فضای سیاسی و مذهبی حاکم بر شهر مشهد، امکان حضور بانوان وجود ندارد. شاید برگزاری یا عدم برگزاری این بازی با تماشاگران موضوع بحث برانگیزی نباشد اما اجازه ندادن به حضور بانوان در این بازی ممکن است چالش‌های جدیدی را برای فوتبال ایران داشته باشد.

 

ماجرا از این قرار است که در دولت قبل، نامه‌ای از طرف فیفا به فدراسیون فوتبال فرستاده شد که در آن به صراحت اعلام کرد که نه تنها بازی‌های ملی بلکه بازی‌های باشگاهی هم باید با حضور بانوان برگزار شود. طبق آن مسوولان عالی رتبه فوتبال ایران به فیفا تعهد کتبی دادند که از این پس، بازی‌های تیم ملی ایران با حضور بانوان برگزار شود تا خطری فوتبال ایران را تهدید نکند. بنابراین برای اولین بار در مهر ۱۳۹۸ در بازی با کامبوج، تماشاگران زن بعد از حدود ۴۰ سال در ورزشگاه آزادی بازی ایران را از نزدیک تماشا کردند. پس از آن، شیوع ویروس کرونا، شرایط جدیدی را به وجود آورد. به این دلیل بازی‌های ملی یا بدون تماشاگر یا حضور حداقلی تماشاگران زن برگزار می‌شد. علاوه بر این مسئولان فدراسیون فوتبال ایران از آنجا که برای گرفتن مجوز حضور زنان به ورزشگاه برای بازی‌های لیگ، مشکل جدی دارند، ترجیح می‌دهند برای فرار از محرومیت احتمالی فیفا، بازی‌ها بدون تماشاگر باشد. این موضوع را البته حسن کامرانی‌فر، دبیر کل فدراسیون فوتبال، قریب به یک ماه پیش تکذیب کرده است.

 

اما نکته مهم این ماجرا این است که بعد از آن تعهد کتبی، این برای اولین بار است که تماشاگران زن با وجود برگزاری بازی ملی با حضور تماشاگران، اجازه ورود به استادیوم را ندارند که ممکن است این موضوع با واکنش احتمالی فیفا همراه شود.

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۲۱