به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۷۴
۳۱۴۹
تعداد بازدید: ۹۰۰
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴
در همین فصل از لیگ برتر انگلستان، بسیاری تیم‌ها بیشتر از لیورپول در نقل و انتقالات هزینه کردند اما جایگاهی در تاپ سیکس جدول ندارند.

به گزارش میدان، با موفقیت‌های بی‌نظیر پپ گواردیولا در لیگ برتر انگلیس، بسیاری از طرفداران تصور دارند همین که مالکان تیمشان محدودیتی برای خرید بازیکن نداشته باشند، جام قهرمانی به تصرف آنها در خواهد آمد. با توقف منچستر یونایتد مقابل نیوکسل رده نوزدهم، دوباره این چنین بحث‌ها داغ شده است؛ اما نکته‌ای که در این میان فراموش شده؛ قوانین سخت‌گیرانه اتحادیه فوتبال انگلستان به نظر می‌رسد.

 

نمی‌توان شرایط نیوکسل را با انقلاب سال 2003 رومن آبراموویچ در استمفورد بریج مقایسه کرد. چلسی در عرض دو سال، قهرمان لیگ شد اما آبی پوشان پیش از آن نیز سهمیه لیگ قهرمانان را کسب می‌کردند، بازیکنان تراز اولی داشتند و مربیان مشهوری روی نیمکت آنها می‌نشستند. چلسی پیش از دوران آبراموویچ نیز قهرمان جام حذفی شده بود و بازیکنان بزرگی چون جان‌فرانکو زولا، رود گولیت و مارسل دسایی را برای زندگی و بازی در لندن ترغیب کرده بود.

 

سیتی در سال 2008 یک انتقال مالکیت خارجی را پیش از ابوظبی تجربه کرده بود و سرمایه‌گذاری بسیاری روی بازیکنان و سرمربیان داشت؛ هرچند که این هزینه‌ها به موفقیت ختم نشده بود. شرایط و تاریخچه آنها در آن زمان، شباهت بیشتری به نیوکسل داشت؛ اما استانداردهای سطح اول فوتبال داخلی از زمان به ثمر رسیدن گل قهرمانی توسط سرخیو آگوئرو در سال 2012، بسیار بالا رفته یا حتی می‌توان گفت به زمانی برگشته که جک واکر با حمایت مالی‌اش، بلکبرن راورز را از قهرمانی در چمپیونشیپ به قهرمانی در لیگ برتر 1995 رساند. در حال حاضر، برای قهرمانی در لیگ برتر نه تنها بهترین تیم در انگلیس، بلکه باید بهترین تیم دنیا باشید.

 

چلسی و سیتی با پرداخت مبالغ هنگفت برای خرید بازیکنان و پرداخت دستمزد، به جمع باشگاه‌های برتر پیوستند. چلسی در دوران ابتدایی هزینه‌های قابل توجه‌اش مجبور به مقابله با قانون فرپلی مالی نبود. اورتون در سال‌های اخیر به لطف فرهاد مشیری و علیشر عثمانوف، سهامداران اصلی‌اش، از وضعیت مالی خوبی برخوردار است؛ اما محدودیت در مقدار هزینه یعنی آنها هنوز از جمع شش باشگاه برتر دور هستند و صرفاً برای سقوط نکردن می‌جنگند.

 

منچستریونایتد از زمان بازنشستگی سر الکس فرگوسن، یک میلیارد یورو هزینه کرده و حالا نهمین فصل بدون قهرمانی در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد. این‌ها آشکارترین مثال‌ها از باشگاه‌هایی هستند که با هزینه‌های هنگفت به موفقیت تضمینی دست پیدا نکرده‌اند. پس به نظر می‌رسد علاوه بر بودجه بی‌نهایت، فاکتورهای مهم‌تری نیز برای رسیدن به قله موفقیت در فوتبال انگلستان نیاز است.

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۳۸