به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۷۷
۳۰۷۵
تعداد بازدید: ۶۴۴
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
محمد بنا مدت‌ها پیش از المپیک گفته بود آخرین حضورش در تیم ملی ایران، بازی‌های المپیک توکیوست، برخی می‌گویند او با وجود تمدید قراردادش با فدراسیون کشتی، چندان هم میلی به ماندن ندارد.

به گزارش میدان، در کنار تمام روزهای خوبی که در این سالها محمد بنا برای کشتی فرنگی ایران ساخت، او روزهای سخت هم کم ندیده، از همان ابتدا گرچه تفاوتش را با هم صنف‌های دیگرش در کار مربیگری عیان کرد اما به خاطر مدل کاری و شخصیتی‌اش، همیشه دشمنانی داشته؛ کسانی که نمی‌خواهند او باشد.

 

امروز هم بار دیگر منتقدان بنا تاخت و تاز عجیب و همه جانبه‌ای را علیه او آغاز کرده‌اند. آنها علنا از رفتن بنا صحبت می‌کنند و اینکه کار را به فرد دیگری بسپارد.

 

افتخارات بنا نه تنها در کشتی فرنگی که در کل تاریخ کشتی و همچنین ورزش ایران آنقدر زیاد است که کسی نمی‌تواند او را از کشتی کنار بگذارد. حالا دیگر بر همه روشن شده که بنا به واسطه کارنامه فوق درخشانش، باید خودش برود و کسی او را برکنار نخواهد کرد.

 

شروع کار او در تیم ملی بزرگسالان، بعد از درخششی که شاگردانش در سال 2005 در تیم ملی جوانان داشتند، با دو مدال طلا و نقره حمید سوریان و علی اشکانی در بوداپست بود. در ادامه کشتی فرنگی روی ریل افتاد و اوج کار تیم بنا، کسب سه طلای المپیک با تیم 5 نفره فرنگی ایران در لندن بود.

 

او در این سال‌ها آنقدر کارنامه پری داشته که عدم نتیجه گیری در آن کاملا محو شده باشد. آخرین شاهکارش، 4 طلایی بود که میثم دلخانی، رضا گرایی، محمدهادی ساروی و علی اکبر یوسفی در اسلو دشت کردند.

 

حالا دو تن از سه شاگرد طلایی بنا در المپیک لندن و مرد برنزی المپیک ریو، سردرمدار انتقاداتی تند علیه سرمربی شده‌اند. آنها خواهان تغییرات هستند و دلیل انتقادشان هم چرخه غیرشفاف انتخابی تیم ملی فرنگی است. چرخه‌ای که اطرافیان و موافقان بنا می‌گویند کاملا عادلانه است و هیچ کشتی‌گیری بدون انتخابی ملی‌پوش نمی‌شود اما منتقدان خلاف آن را می‌گویند. آنها می‌گویند محمد بنا باید در شیوه کاری خود تجدید نظر کرده و انتخابی مدون و مشخص و شفافی به کشتی فرنگی ارائه دهد. آنها خواستار تغییرات هستند.

 

چیزی که مسلم است، «رفتن» فایل بازی در ذهن بناست. او ماه‌ها پیش از المپیک در مصاحبه‌ای گفته بود که کارش در توکیو تمام می‌شود و فارغ از هر نتیجه‌ای قصد ماندن ندارد.

 

البته که فاصله دو ماهه المپیک و جهانی همان وقت هم این احتمال را زنده نگه داشته بود که به ترکیب کادرفنی دست زده نشود و بنا هم بخواهد بماند تا نتیجه کارش را در جهانی بگیرد.

 

بنا در این سال‌ها از انتقاد شاگردان و همکاران سابقش در امان نمانده و باید دید هجمه اخیری که علیه او ایجاد شده، تصمیمش برای کناره‌گیری از کار مربیگری تیم ملی را تسریع می کند یا نه؟

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۴۵