به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۵۵
۳۰۷۴
تعداد بازدید: ۸۸۶
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
فیفا به صراحت اعلام کرده از ایده برگزاری جام جهانی فوتبال در بازه زمانی هر دو سال یک مرتبه حمایت می‌کند و این پروژه، هر روز جدی تر از دیروز پیگیری می‌شود.

به گزارش میدان، بحث درباره برگزاری دو سال یک بار جام جهانی از ماه‌ها پیش ادامه دارد و بسیاری از کارشناسان، مربیان و طرفداران فوتبال، مخالفت جدی خود را با این طرح اعلام کرده‌‌اند. از جمله مخالفان سر سخت این ایده، کشورهای عضور اتحادیه فوتبال اروپا به جز فرانسه، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و فدراسیون‌های عضو آن از جمله برزیل و آرژانتین هستند.

 

برگزاری دو سالانه معتبرترین تورنمنت دنیای فوتبال، پشت کردن به یک سنت 90 ساله است؛ زیر پا گذاشتنِ جذابیت‌های فوتبالی به بهانه کسب درآمد بیشتر. اعمال فشار بی‌اندازه به بازیکنان حرفه‌ای فوتبال. گویی فیفا به دنبال تربیت ربات‌هایی است که شبیه ماشین چاپ اسکناس عمل می‌کنند. ربات‌هایی که هم در روزهای فیفا دی به میدان بروند و هم بازی‌های پر فشار لیگ‌های داخلی و تورنمنت‌های قاره‌ای را پشت سر بگذارند.

 

جالب است بدانید فیفا، حقوق پخش تلویزیونی و همچنین فرآیند اسپانسرینگ را برای دوره‌های چهار ساله بین تورنمنت‌های جام جهانی به مزایده می‌گذارد. در سال‌های گذشته، این روند صرفاً در سالی که جام جهانی برگزار شده، سودآور بوده است. نگاهی به سود و زیان فیفا در چند سال گذشته، به خوبی نشان می‌دهد که چرا فیفا قصد دارد مهم‌ترین مسابقات تقویم فوتبالی جهان را هر دو سال یک بار برگزار کند.

 

چرایی ایده برگزاری دو ساله جام جهانی؛ به خاطر یک مشت دلار!

 

فیفا در سال ۲۰۱۸ از جام جهانی روسیه، چهار میلیارد و ششصد میلیون دلار درآمد داشت و در نهایت، یک میلیارد و هفتصد میلیون دلار سود خالص به ثبت رسید. برای مقایسه اعداد، کافی است بدانیم که در سال‌های قبل و بعد از جام جهانی روسیه، یعنی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، فیفا در مجموع  حدود ۷۰۰ میلیون دلار درآمد داشت و در هر دو سال، دچار زیان شد. در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹، ضرر دهی فیفا به ترتیب ۱۸۹ و ۲۸۱ میلیون دلار بود.

 

حالا دیگر آش نهادهای بین المللی دنیای فوتبال، بیش از اندازه شور شده و این شوری، از هرچه که هست و نیست، طرفداران فوتبال را دل‌زده می‌کند. بر اساس طرح پیشنهادی فیفا که آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی سابق باشگاه آرسنال ارائه کرده، جام جهانی ۲۰۲۸ برای اولین بار بعد از دو سال برگزار می‌شود. مسابقات قاره‌ای همچون یورو، کوپا آمریکا، گلف کاپ، جام ملت‌های آسیا و آفریقا هم می‌توانند دو سال یک بار، در سال‌های فرد برگزار شوند. بر اساس این طرح، به جای پنج مقطع کوتاه بازی‌های ملی در سال، قرار است یک یا دو پنجره طولانی وجود داشته باشد. به عبارتی ساده‌تر اگر این طرح به تصویب برسد، در تقویم فوتبالی، هر سال یا جام ملت‌های اروپا داریم و یا جام جهانی!

 

چرایی ایده برگزاری دو ساله جام جهانی؛ به خاطر یک مشت دلار!

 

هدف فیفا از این کار، کاهش تعداد سفرها و همین طور ساده‌تر کردن تقویم است. مسابقات مقدماتی هم قرار است فشرده‌تر شوند. به گفته ونگر "بازی‌های مهم بیشتر و بازی‌های بی‌فایده کمتر" خواهند بود. او همچنین تایید کرده که با طرح جدید فیفا، به هیچ وجه تعداد بازی‌ها افزایش نخواهد یافت اما کیست که نداند قصد فدراسیون جهانی فوتبال از ارائه این پیشنهاد چیست؟!

 

لازم به ذکر است سال آینده، قطر میزبان جام جهانی 2022 است و جام جهانی 2026، علاوه بر افزایش تیم‌ها به 48، شاهد میزبانی همزمان سه کشور ایالات متحره، مکزیک و کانادا خواهد بود. میزبانی از تورنمنت 2030 نیز به احتمال فراوان، سهم یکی از کشورهای آفریقایی خواهد شد. شاید مراکش، تونس و الجزایر!

نظرات کاربران
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
0
0
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰
فوتبال رو نابود میکنن با این طرحاشون
Iran (Islamic Republic of)
طناز یاری
0
0
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰
اینفانتینو فقط اومده تا فوتبال رو نابود کنه
ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۱۸