به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۵۵
۲۹۰۴
تعداد بازدید: ۸۹۹
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۰
ناکامی در صعود به جمع 16 تیم برتر لیگ قهرمانان اروپا، ضرر مالی هنگفتی برای آبی و اناری‌ها رقم زده که تفاوتش در پاداشی به ارزش مجموعاً 20 میلیون یورو است.

به گزارش میدان، چهارشنبه شب و درحالی که بارسلونا شانس اندکی برای صعود داشت، با سه گل مقابل بایرن مونیخ شکست خورد و پس از 21 سال، از راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باز ماند. به همین ترتیب، شاگردان ژاوی راهی لیگ اروپا (UEL) شدند و این درحالی است که حتی با قهرمانی در این رقابت نیز، مجموع پاداش دریافتی آنها به 15 میلیون یورو نخواهد رسید.

 

بارسلونا اگر موفق به حضور در جمع شانزده تیم برتر لیگ قهرمانان، ولو به عنوان تیم دوم می‌شد، 9.6 میلیون یورو دریافت می‌کرد و در صورت صعود به مرحله یک چهارم نهایی، مجموع دریافتی این تیم به 20.2 میلیون می‌رسید. مبلغی که در این اوضاع نا به سامان اقتصادی، باری هرچند کوچک را از روی دوش این باشگاه بر می‌داشت.

 

بارسلونا برای فرار از ورشکستگی، چاره‌ای جز سوپر لیگ ندارد

 

طبق اعلام خوان لاپورتا، بارسلونا با بدهی هنگفتی که بیش از یک بیلیون یورو تخمین زده می‌شود، دست به گریبان است و برای جبران این ضرر، چاره‌ای جز درآمد زایی پایدار ندارد. رقابت با غول‌های امروز فوتبال اروپا، هرگز بدون خرید بازیکنان سطح بالا ممکن نیست و باشگاهی که موفق به درآمد زایی نشود، بدون شک عرصه را به تیم‌هایی همچون چلسی، منچستر سیتی، پاری‌سن ژرمن و حتی نیوکسل خواهد باخت. شاید باعث تعجبتان باشد که چرا نیوکسل؟! اما حقیقت غیر قابل انکار این روزهای فوتبال این است که با مالکیت خاندان سعودی بر این باشگاه لیگ برتری، شاهد به کار گیری بهترین مربیان اروپا و بهره مندی از برترین بازیکنان خواهد بود که روزهای پر شکوه گذشته نیوکسل با آلن شیرر را دوباره برایشان تکرار خواهد کرد.

 

به عبارتی دیگر، پاداش قهرمانی در لیگ اروپا حتی برابر با پاداش رسیدن به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان هم نیست و بارسا با کسب رتبه سوم گروه، برای حضور در پلی آف لیگ اروپا تنها 500 هزار یورو از یوفا دریافت خواهد کرد. این تیم در حال حاضر، به دنبال بودجه‌ای 75 میلیون یورویی از طریق عقد قرارداد با اسپانسرهاست؛ اما دغدغه اصلی، این است که آیا حامیان مالی حاضر به پرداخت مبالغ کلان برای تیمی که حتی از صعود به دور حذفی لیگ قهرمانان عاجز بوده و احتمال عدم موفقیتش در کسب سهمیه فصل آینده این رقابت وجود دارد، خواهند بود یا خیر؟

 

بیش از اینکه صعود به دور بعد برای کاتالان‌ها اهمیت ورزشی داشته باشد، اهمیت اقتصادی داشت. حذف بارسا از لیگ قهرمانان باعث خواهد شد که برای سومین سال متوالی باشگاه متحمل ضرر شود و طبعا در آینده قدرت رقابت ورزشی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

بارسلونا برای فرار از ورشکستگی، چاره‌ای جز سوپر لیگ ندارد

 

نمونه بارزی از سقوط به سیاه چاله بحران به سبب بدهی‌های مالی، آث میلان است که بحران بی‌سابقه یک دهه‌ای را برای روسونری رقم زد. شرایطی که به نظر می‌رسد بارسلونا نیز آن را تجربه خواهد کرد و این روزهای سخت، هنوز ابتدای مسیر پر پیچ و خم آبی و اناری‌هاست.

 

حالا فارغ از بحث‌های "روح فوتبال" و "فئودالیسم نوین"، ارزش پروژه سوپر لیگ، بیش از پیش مشخص شده و دلیل پافشاری خوان لاپورتا و فلورنتینو پرز برای حضور در این پروژه، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. پروژه‌ای که باوجود اسپانسرهای متمول، تنها ارزش نامِ برخی باشگاه‌ها را مشخص می‌کرد.

 

بر اساس اعلام مؤسسان سوپر لیگ، ۱۵ باشگاه حاضر در این رقابت، در مجموع ۳ بیلیون و ۵۰۰ میلیون یورو دریافت می‌کردند که این مبالغ برای اعمال اصلاحات و تغییرات در زیرساخت‌ها، استادیوم‌ها و همچنین کمک به گسترش بخش‌های فوتبال پایه این باشگاه‌های بزرگ تخصیص داده می‌شد.

 

فعلاً ترجیح رسانه‌های ورزشی، بر این است که پروژه سوپر لیگ را با دروغ‌های مصلحتی، پروژه‌ای شکست خورده نشان دهند اما واقعیت چیز دیگری است! منتظر بازگشت این پروژه جذاب، در آینده‌ای نچندان دور باشید.

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۱۷