به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۹۸
۲۴۷۶
تعداد بازدید: ۵۶۷
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
مدارک ارسال شده دو باشگاه پرطرفدار پایتخت برای دریافت مجوزحرفه ای احتمال دارد توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا قبول واقع نشود

به گزارش میدان، طرفداران پرسپولیس و استقلال در حالی نگران حذف تیم محبوبشان از آسیا به خاطر رد مجوز حرفه‌ای بودند که شاید بسیاری از آنها هنوز با این مسئله به طور دقیق آشنایی ندارند.

 

اما «کلاب لایسنس» از 9 سال پیش در دستور کار ای اف سی قرار گرفته تا با این ابزار، بر باشگاه‌های آسیایی برای پرداخت بدهی‌های خود و همچنین اصلاح ساختار باشگاه فشار بیاورد. 

 

بر این اساس، ای اف سی به فدراسیونهای فوتبال این اختیار را می‌دهد که کمیته‌ای مستقل را برای بررسی اسناد باشگاه‌ها در 5 رده و 75 مولفه تشکیل دهد و در صورت وجود نقص، با رد درخواستشان برای صدور مجوز حرفه‌ای، آنها را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کنند.

 

این همان ماجرایی است که در این سالها باید برای پرسپولیس، استقلال و بسیاری دیگر از تیمهای ایران پیش می‌آمد اما با آنچه کاظم اولیایی «مصلحت اندیشی» می‌خواند، حل و فصل شده است.

 

 
موضوع کلاب لایسنسینگ، استانداردسازی و تغییرات مثبت در تمامی باشگاه‌های فوتبال آسیاست که در بعضی از کشورها با سرعت بیشتر و در بعضی از کشورها با کندی در حال انجام است و از آنجا که ساختار کلی فوتبال آسیا به نسبت کشورها شرایط کاملا متفاوتی با یکدیگر دارد،
 
 
این پروژه با موفقیتی همگون در سراسر قاره مواجه نیست. با این حال ای اف سی عبور از روند فوتبال آماتور به حرفه‌ای را از طریق سخت گیری در فرآیند حرفه‌ای سازی می‌بیند.
 

امسال استقلال و پرسپولیس در یک فرآیند ابتکاری با مهلتی سه‌ماهه از سوی کمیته حرفه‌ای سازی تا آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برای رفع و رجوع مشکلات از جمله بدهی‌های سنگین مهلت گرفته‌اند.

 

حال آنکه تصور پیش بینی‌ می‌شد امسال با آنها کمی سختتر برخورد شده و این دو باشگاه از گردونه لیگ قهرمانان کنار بروند.اما همانطور که باتجربه‌ترها پیش بینی می‌کردند و مذاکرات جدی ناگهانی با فدراسیون فوتبال با حضور مدیران باشگاه‌ها، شرایط را عوض کرد و کمیته حرفه‌ای سازی ضمن اعلام مشکلات و مسائل دو باشگاه مهلتی سه‌ماهه برایشان در نظر گرفته است.

 

چیزی که در قوانین کنفدراسیون آسیا پیش بینی نشده چرا که روز 31 اکتبر بعنوان روز پایانی دریافت مجوز در نظر گرفته شده ،ضمن آنکه در مر قانون فضای خاکستری وجود ندارد و وضعیت باشگاه از دو حالت خارج نیست؛ یا وضعیت حرفه ای دریافت  کرده یا نکرده و حالت سومی در این بین وجود ندارد.

 

فدراسیون فوتبال ایران در شرایطی که تنها شش باشگاه برای دریافت مجوز حرفه ای اقدام کرده اند، این تسهیل را برای دو باشگاه پرطرفدار ایرانی قائل شده تا خود را در یک چالش جدی قرار بدهد چرا که از نظر کنفدراسیون، این فدراسیون فوتبال ایران است که مسئول صدور مجوز حرفه‌ای سازی است و اگر با اعتراض تیمها نسبت به مسائل مالی و همچنین مدیریتی، شکایتی علیه تیمهای ایرانی صورت بگیرد، در آن صورت فدراسیون فوتبال هم شامل جریمه خواهد شد کما اینکه این اتفاق در گذشته رخ داده است.(البته مجوز امسال با علم به این موضوع صادر شده).

 

آنچه که تصمیم ایران درباره این دو باشگاه را عجیب تر هم می‌کند، خوش‌خیالی تا شروع مسابقات (همان مهلت من درآورده سه‌ماهه) است.

 

در حالی که ای اف سی برنامه ریزی مفصلی روی تک تک مسابقات دارد و لغو هر بازی مستلزم جریمه سنگین از سوی حامی مالی به این رقابت ها است. به جز این، مطلع شدن سایر باشگاه ها از تخلف باشگاه‌های ایرانی آن هم با تلاش های مجدانه طرفداران هر دو طرف، مسئله دیگری است که پیش روی کمیته مسابقات ای اف سی قرار دارد و ممکن است به بررسیهای بعدی و راستی آزمایی و گیر افتادن طرف ایرانی (ف) تمام شود. 

 

باید بدانیم به جز پرسپولیس، استقلال، سپاهان و فولاد، گل گهر و یک باشگاه دیگر نیز مدارک خود را در کمیته حرفه ای سازی بارگذاری کرده اند. جالب اینکه تراکتور، پیکان و مس رفسنجان تیمهای هفتم و هشتم لیگ در جمع این تیمها حضور ندارند تا اگر دو سهمیه استقلال و پرسپولیس گرفته شد، تیمی ازجمع بالانشین‌ها به آسیا برود! 

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۶۷