به روز شده در: ۱۹:۰۶ چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

شکایت هوادار فولاد از علیرضا منصوریان/ سند شکایت

گویا هواداران فولاد از سرمربی فصل گذشته خود شکایت کرده‌اند و کار به مراجع قضایی کشیده شده است.

نظرات: ۰بازدید: ۸۷۴
۲۲۸۳
تعداد بازدید: ۱۴۰۵
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کامران قاسم پور قهرمان کشتی جهان در مورد کارت هدیه مسدود مسئولان جویبار توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش میدان،  نمی دانم چرا اما مدال طلای "کامران" خیلی بیشتر از بقیه به نگارنده چسبید. طلای مردی که معنای اسمش در لغت نامه فرهنگ فارسی "آن که امیال و آرزوهای خود را تحقق بخشد" است.

 

امیرحسین زارع جانانه مبارزه کرد، حسن یزدانی اشتباه المپیک را مقابل تیلور آمریکایی مرتکب نشد و با طلای هر دو شاد شده، شکفته و جشن گرفتیم اما... شاید حواس کمتر کسی به کامران قاسمپور بود. کشتی گیری با وزن ۸۸ و ۸۹ کیلو که باید پنجه در پنجه کشتی گیرانی می انداخت که از خودش ۶ یا ۷ کیلو سنگین تر بودند.

 

او در تمام این سال ها مبارزه کرده، جنگیده و روی تشک ایرانی ترین کشتی ها را گرفته ولی قدر ندیده است یا به عبارتی بهتر ندیده بود! پشت همشهری عنوان دار خود مانده و فقط تمرین کرده بود و تمرین و تمرین و حالا...

 

طلای کامران به من یکی خیلی چسبید که می توان روسی کشتی نگرفت و با زیرگیری هم برنده مدال طلا شد. در تمام این سال هایی که عاشقانه کشتی و مسابقات آن را دنبال می کنم کشتی گیران زیرگیر زیادی دیده ام؛ از مجید ترکان سوپراستار دهه ۶۰ ورزش ایران بگیرید تا آرسن فازایف روس و جان اسمیت آمریکایی که جملگی سبک وزن بودند.

 

در همه این سال ها علیرضا دبیر یا جردن باروز هم بوده اند که استاد زیرگیری بوده اند اما در سنگین وزن ...؟ عباس جدیدی یا رضا یزدانی را با زیرهای قدرتی، درخت کن و قوای جسمانی دیده و شناخته ام.

 

رسول خادم هم که یک سنگین وزن پرافتخار در ایران و جهان محسوب می شود در ۹۰ کیلوگرم بیشتر از هوش و ذکاوت خود استفاده می کرد تا قدرت بدنی و زیر از بغل به سبک جان اسمیت می گرفت.

 

در این میان اما کامران قاسمپور پیش تر در ۸۶ کیلوگرم و حالا در ۹۲ کیلوگرم تعریف جدیدی از زیرگیری ارائه می دهد؛ همچون یک کشتی گیر سبک وزن زیر می گیرد و مثل یک سنگین وزن قلدر با هُنرمندی حریف را خاک می کند.

 

شاید اوج رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان (۲۰۲۱ نروژ) کشتی فینال ۸۶ کیلوگرم بین حسن یزدانی ما و دیوید تیلور آمریکایی بوده باشد؛ جدال پادشاه و جادوگر کشتی! برای من اما آخر لذت از تماشای یک کشتی حساس و دیدنی در نیمه نهایی وزن ۹۲ کیلوگرم رقم خورد؛ جایی که جیدن کاکس آمریکایی پنجه درپنجه کامران انداخت و ... این کشتی همه چیز داشت؛ قلدری، جنگ، مبارزه تا آخرین ثانیه کشتی، پاپس نکشیدن، زیرگیری، تسلیم نشدن ... و دست آخر بغض فروخورده جوانی ۲۵ ساله که با فریادی بلند پس از شکست دادن قهرمان آمریکایی بیرون ریخت. 

 

می خواستم گپ و گفت با کامران قاسمپور را با همان فریاد همراه با اشاره به خودش زمان نزدیک شدن به پژمان درستکار آغاز کنم ولی کشف راز و رمز این شیوه نوین از زیرگیری سئوال بهتری به ذهنم آمد و ...

 

تبریک، جیدن کاکس، حسن یزدانی، درستکار و ۹۲ کیلوگرم را می خواهیم فعلا بگذاریم کنار و با این پرسش آغاز کنیم که این همه هُنرمندی در زیرگیری ازکجا می آید؟

(متواضعانه می خندد) شما لطف دارید!

 

نه پهلوان! بحث لطف من و تواضع شما نیست. این زیرگیری های منحصر به فرد که یک شبه یا یک ساله حاصل نمی شود. خودت بگو ناشی از چیست و از کجا شروع شد؟

شاید حدود ۱۴ یا ۱۵ سال پیش و دوران کودکی که تازه کشتی را آغاز کرده بودم. مربیان مختلفی برای ما زحمت کشیدند و زیرهای یک خم یا دو خم را به ما آموزش دادند اما من خودم یک کم اضافه کاری می کردم!

 

یک کم اضافه کاری؟!

از یک کم یک مقدار بیشتر و در هر تمرین ۸۰۰ مرتبه زیر می گرفتم!

 

۸۰۰ مرتبه زیرگیری در هر تمرین؟

بله، می شمردم! می شمردم تا به عدد ۸۰۰ برسم. زیریک خم، دوخم یا از بغل و هرشکلی که می شد می گرفتم و هرمرتبه زیرهایم را می شمردم!

 

هنوز هم زیرهایت در سالن تمرین یا مسابقات را می شماری؟

هنوز هم ترک عادت نکردم! شاید همین تمرینات و تعداد زیاد زیرهایی که گرفته و می گیرم کمک کرده باشد زیرگیربهتری شوم!

 

زیرگیر بهتر؟ بی تعارف بگویم کشتی گیران زیرگیر زیادی را در همه این سال ها دیده و به تماشای مسابقات آنها نشسته ام ولی کمتر زیرگیری در اوزان سنگین دیده ام که به این شکل هُنرمندانه زیر بگیرد؟

باز هم نشان دهنده لطف شماست. به هرحال هر کشتی گیری یکسری ویژگی ها یا شگرد خاصی دارد و خداوند این نعمت را هم به بنده اعطا کرده است.

 

لابد شنیدی علیرضا حیدری قهرمان سابق جهان سبک کشتی تو را با حاجی مراد گاتسالوف روس، دارنده ۵ طلای جهان و یک مدال طلای المپیک در وزن ۹۶ کیلوگرم مقایسه کرده است؟

علی آقا حیدری یکی از اسطوره های کشتی ماست و نظر لطف ایشان است. امیدوارم بتوانم درآینده این محبت و تعاریف بزرگان کشتی را جبران کنم.

 

کشتی های گاتسالوف را از نزدیک دیده ای؟

بله، یکی از الگوهای من گاتسالوف روس بوده است. هم کشتی های این قهرمان بزرگ را از نزدیک دیده و هم فیلم کشتی هایش را تهیه و تماشا کرده ام.

 

می خواهیم از کشتی فینال برابر ماگومد قربان اف روس در فینال بپرسم اما به نظر خودم فینال اصلی کشتی خودت با جیدن کاکس آمریکایی بود. در یکی از لحظات ناب این کشتی می خواستی او را خاک کنی اما پاهای خودش را ستون کرده و اجازه نمی داد. با دست و پا به پاهای او می زدی که انگار دو تیرآهن بود و بالاخره هم این کشتی گیر قلدر آمریکایی را خاک کردی. به نظر می رسید به اندازه یک تریلی زور دارد؟

به اندازه یک تریلی معرفت و اخلاق هم دارد. خیلی کشتی گیر خوش اخلاقی است و واقعا سخت ترین کشتی من همین کشتی بود.

 

بعد از پایان کشتی با کاکس آمریکایی سمت پژمان درستکار رفتی و ضمن اشاره به خودت با فریادی چیزی گفتی که... می توانی الان بگویی چه گفتی؟

با خدای خودم حرف زدم که مزد یک عمر صبوری و تلاش من را داد. امیدوارم این موفقیت ها تداوم داشته باشد.

 

با عباس جدیدی که مصاحبه می کردم به سختی کار کامران قاسمپور اشاره می کرد. جدیدی هم زمانی مجبور بود با ۹۰ کیلوگرم وزن به خاطر رسول خادم در ۱۰۰ کیلوگرم با کشتی گیرانی سنگین تر از خود مبارزه کند. حالا تو هم به خاطر حسن یزدانی همشهری دوست داشتنی خودت مجبوری با حریفانی پنجه در پنجه بیندازی که چند کیلو سنگین تر هستند. از احساس خودت بگو؟

من و حسن یزدانی از ۱۱ یا ۱۲ سالگی با هم دوست و رفیق هستیم و کشتی را از یک باشگاه شروع کردیم. او افتخار کشتی ایران و جهان و یک ورزشکار دوست داشتنی است. قسمت این بوده و من هم راضی ام به رضای خدا و حالا تلاش می کنم در وزن جدید جا بیفتم و برای کشورم افتخارآفرینی کنم.

 

به نکته خوبی اشاره کردی اما شاید این سئوال خیلی از کشتی دوستان ایرانی باشد که کامران قاسمپور برای المپیک پاریس می خواهد در چه وزنی کشتی بگیرد؟ همه می دانیم وزن ۹۲ کیلوگرم وزن المپیکی نیست و اگر می خواهی در پاریس کشتی بگیری باید انتخاب کنی به ۹۷ کیلوگرم بروی یا اینکه دوباره به ۸۶ کیلو برگردی و با حسن یزدانی کشتی بگیری؟

درست است اما باور کنید هنوز تصمیمی نگرفتم.

 

شاید برای خودم هم جالب نباشد بخواهم دوباره بپرسم که ماجرای این کارت هدیه مسدود یک میلیون تومانی صحت داشت و متعلق به چه کسی بود؟

مهم نیست ولی یکی از مسئولان شهر ما جویبار آن را به من داد که ... بگذریم!

 

کامران قاسمپور درحال حاضر از خودش مسکن دارد؟ همین طور غیر از کشتی شغل دیگری هم داری؟

نمی خواهم بگویند الان که مدال گرفته این حرف ها را می زند ولی سال هاست کشتی می گیرم و اول هر سال هم با خودم می گویم امسال دیگر یک خانه برای خودم می خرم ولی هنوز موفق نشده ام!

 

پس یک جورهایی خرید خانه برای کامران قاسمپور قهرمان ایرانی سخت تر از کشتی گرفتن با جیدن کاکس است؟

(می خندد) بله، به نظر می رسد سخت تر باشد!

 

نگفتی شغلی داری که گذران زندگی کنی؟

نه، شغلی هم ندارم. گفتم زیاد مهم نیست و...

 

کامران قاسمپور با این مشکلات پیشنهادی از کشورهای دیگر برای تغییر تابعیت داشته است؟

چند سال پیش کشور آذربایجان پیشنهاد با امکانات فوق العاده داده بود اما افتخارکشتی گرفتن زیر پرچم کشورم را با هیچ چیزی عوض نمی کنم. وقتی محبت مردم کشورم را می بینم احساس غرور می کنم و امیدوارم بتوانم باز هم برای این مملکت و مردم افتخار کسب کنم.

 

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درجریان مشکلات تو قرار دارد؟

آقای دبیر خیلی زحمت می کشد و از زمانی که ریاست فدراسیون را برعهده گرفته سنگ تمام گذاشته است. واقعا آدم حس می کند یک برادر بزرگ تر کنارش است. خیلی هم به من کمک کرد به ویژه قبل کشتی با جیدن کاکس با اعتماد به نفس زیادی به من گفت با زیرگیری این کشتی گیر آمریکایی را خواهی برد. خیلی خیلی به من انگیزه داد و واقعا مدیون ایشان و آقا پژمان درستکار هستم که واقعا کارش درست است!

 

در کشتی تو و جیدن کاکس، کوچ مربی آمریکایی یکی از اسطوره های کشتی این کشور بود که قهرمان جهان و المپیک بوده است. جکسون هم کشتی گیران زیادی از جمله رسول خادم را شکست داده و یکی از کشتی گیران پرزوری بود که تکنیک نابی هم داشت. این طرف پژمان درستکار کوچ تو نشسته بود. توضیحی می دهی؟

آقا پژمان ویژگی های زیادی دارد و می تواند کشتی آزاد ما را قهرمان المپیک کند. ایشان یک مربی فنی، تیزهوش است که اهمیت زیادی به آنالیز حریفان می دهد و به لحاظ روحی و روانی هم فوق العاده است. حواسش به همه چیز هست و امیدوارم حمایت های بیشتری از آقا پژمان صورت پذیرد چون توانایی و لیاقت زیادی دارد.

 

بعد از کشتی با جیدن کاکس همدیگر را در سالن کشتی دیدید و صحبت هایی هم رد و بدل شد. به هم چه گفتید؟

خسته نباشید و از این حرف ها!

 

حرف خاصی به تو نزد؟

کاکس کشتی گیر بسیار خوش اخلاق و با مرامی است. گفت که باز یکدیگر را می بینیم و باز با هم کشتی خواهیم گرفت و...

 

پس کُری ریزی خواند؟

نمی دانم اما انسان بزرگی است. روی سکو هم خیلی محبت نشان داد و مرتب لبخند می زد.

 

حالا قرار است ظاهرا اسفندماه در کشتی رودررو با تیم ملی آمریکا باز هم با جیدن کاکس کشتی بگیری؟

انشالله!

ارسال نظر
خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

خاطره‌بازی با برانکو/ ویدیو

جام کافا بهانه‌ای شد تا دوباره برانکو را در قاب تصویر ببینیم؛ سرمربی که فوتبال ایران تا سال‌ها مدیون زحمات اوست.

نظرات: ۰بازدید: ۸۳۸